Boka aldrig genom hotels.com. ALDRIG.

Nej, gör inte det.

Vi gjorde det, och det var INTE att rekommendera.

Vi bokade hotell i slutet av maj (har jag för mig), ett hotell där det står att man betalar på vid utcheckning. Ett par dagar innan avresa får jag det här mailet:

När ni läser det så kan ni väl inte se att det står något om att hotellet hade avbokat våran bokning redan samma dag vi bokat?!

För det var det som hotellet sa.

När vi stod utanför Brustar Gotic Hotels dörr i Barcelona.

Eller, rättare sagt, morgonen efter. Jag hade angett i bokningen att vi skulle komma sent, vid 02 på natten ungefär och visst, jag var lite orolig att det kunde blivit krångel med det, men inte att vi inte ens hade någon bokning. När vi kommer fram är hotellet bommat och låst. Vi ringer på ett ”akutnummer” som stod utanför och en spanjor svarar att nej, de har inga som ska komma nu! Alla bokningar ska förbetalas och hotellet är FULLT! Det är inte hans problem och så lägger han på. Eh, nähä? När jag väl hittar ett nummer till hotels.com, så öppnar de sin kundtjänst vid 08.

Så det är alltså bara att vänta in. KUL.

08.00 ringer jag hotels.com och de är helt oförstående till vårat problem, efter att de ringt till hotellet och fått bekräftat att vi inte har något rum så säger de ”tyvärr, det är hotellet som är ansvarig över bokningarna”

MEN HUR I HELVETE KAN NI SKICKA UT ETT MAIL DÄR DET STÅR ATT HOTELLET BEKRÄFTAT, NÄR HOTELLET AVBOKAT?!

Så efter mycket om och men så bokar de ett nytt hotell åt oss (höll på att dö lite grann när hon säger att ”Ja, det är nog ganska fullbokat i Barcelona nu”, höll också på att strypa henne genom luren när hon kläcker ur sig ”Ni kanske vill hitta något själva?” Ja, jo, vi är FÖRBANNAT sugna på att ut och leta hotell med våra resväskor tvärsöver stan nu efter att vi inte sovit i natt. Förbannat super mega sugna på den.) på ”fel” sida om staden, och betydligt längre bort än det vi först hade. Dessutom kostar det lika mycket för 2 nätter som vårat första gjort för 3 nätter, så vi tjänade inte direkt på att inte ha någonstans att sova första natten.

Inte minsta lilla kompensation för att det blev som det blev.

Tänk om vi rest med barn?! (Fast då hade jag nog ringt hotellet för att dubbelchecka att det var ok att vi kom sent och då hade jag ju fått reda på att vi inte hade någon bokning).

När vi kom fram till nya hotellet Barcelo Sans så säger de att vårat rum är klart redan! Tjoho! Incheckning skulle annars inte ske förrens 15. ”Eller förresten, det rummet som är klart är ett med kingsizesäng…” säger han i receptionen. ”VI TAR DEN ÄNDÅ!!!” säger Emma. ”Vi är systrar! Vi kan sova i samma säng! Det GÖR INGET!”. Han kollade lite skumt på oss, antagligen lät vi kanske lite väl desperata, men vi får våran kingsizesäng och vi bestämde oss för att det inte ska få påverka resten av resan.

En underbart skön kingsizesäng (med ett ”dubbeltäcke” myspys med syrran i två hela nätter, tjoho! ♥) och en Sara som fotar spegel, utsikt och sig själv. Tre flugor i samma smäll!

Som sagt, boka aldrig genom Hotels.com, och gör ni det ändå så ring hotellet och kika. Deras mail är inte värda ett dugg.

 

 

3 thoughts on “Boka aldrig genom hotels.com. ALDRIG.

  1. Nämen fy vad trist, har bokat med dem några gånger och det har fungerat bra.
    Visst är Barcelona en underbar stad :)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *