Kanske ett litet otippat inlägg i den här bloggen men, men!
Igår var jag på bildemo för att balansera däcken på Saaben på grund av att ratten börjat skaka så otroligt mycket, det blev bara värre och värre!
Att balansera däcken är ingen dyr historia och går snabbt, så man kan vänta där under tiden. Dock blev jag inte förvånad när jag killen jag pratat med kom och hämtade mig efter bara någon minut och berättade att jag inte kunde köra i väg med däcken jag hade på. (Vi har haft sjuuuuuuuk otur med våra bilar! Under ett års tid har vi säkert lagt ner över 30 000:- i reparation och service… Aldrig så har det hänt att det räckt att göra det vi lämnat in dem för…) De var alldeles för dåliga och det var på väg att bli separation i däcket (gummit slits av när man kör om jag förstod det rätt), så det var verkligen tur att jag åkte in med bilen nu!
Som tur var så fick jag grym service, en liten lektion i hur däck fungerar och vad man ska tänka på och en hel del rabatt på nya däck, och bara 30 min från att jag rullade in på Bildemo var jag på väg därifrån med nya däck på och en ratt som var stilla. :-)
Nu var det ju inte så kul att lägga ut massa pengar på nya däck (antar att jag såg lite svimfärdig ut när han berättade hur läget var, och det var därför jag fick rabatt, haha!) men ändå så åkte jag därifrån nöjd och utan att känna mig lurad som jag alltid annars gör när jag åker från bilverkstäder.
Tummen upp för Bildemo, de vet vad service är. Och vad är väl bättre reklam än en nöjd kund?